Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-02-2024 | column

Griekenland

Auteur: Herman Keppy

Gepubliceerd in: Zorg + Welzijn | Uitgave 1/2024

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Eind vorig jaar mocht ik een gastles verzorgen op een hbo-opleiding leraar basisonderwijs (pabo) in Amsterdam. Om zich voor te bereiden op mijn les kregen de leerlingen van hun docent een aantal longreads voorgelegd. Ook ik kreeg de links doorgestuurd naar de artikelen, las ze, en vroeg de docent: waar zijn de longreads? De in mijn ogen korte stukken waren de longreads, liet zij mij weten. De basisschooldocenten in de maak van nu kunnen kennelijk meer niet aan. Dat belooft niet veel goeds voor de nabije toekomst. Want hoe kunnen docenten die niet gewend zijn veel te lezen nu de kinderen in hun klas stimuleren om te lezen? Dat kunnen zij niet, lijkt me, en daarom zal nationaal extra moeten worden geïnvesteerd in hulpprogramma's om het lezen onder de jeugd te bevorderen. …
Metagegevens
Titel
Griekenland
Auteur
Herman Keppy
Publicatiedatum
01-02-2024
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Zorg + Welzijn / Uitgave 1/2024
Print ISSN: 1381-4664
Elektronisch ISSN: 2468-1369
DOI
https://doi.org/10.1007/s41185-023-2404-2