Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap 5/2017

01-10-2017 | Actueel

Escaperoom als leermiddel, kan dat?

Auteur: Jennie Mast

Gepubliceerd in: TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap | Uitgave 5/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Ervarend leren is in. Hoe kun je letterlijk aan den lijve ondervinden hoe het is om cliënt te zijn: oud te zijn, dement te zijn, niet vrij te zijn? Er zijn inmiddels al veel vormen van ervarend leren beschikbaar. Blijkbaar spreekt deze formule aan en vinden zorgmedewerkers deze manier van leren leuk en zinvol. In dit artikel laten we zien hoe een escaperoom daadwerkelijk bijdraagt aan het leren van medewerkers over het thema vrijheid.
Metagegevens
Titel
Escaperoom als leermiddel, kan dat?
Auteur
Jennie Mast
Publicatiedatum
01-10-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap / Uitgave 5/2017
Print ISSN: 1380-3425
Elektronisch ISSN: 2468-1342
DOI
https://doi.org/10.1007/s41184-017-0105-z

Andere artikelen Uitgave 5/2017

TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap 5/2017 Naar de uitgave

Dossier Positieve gezondheid

Dossier Positieve gezondheid

Berichten

Berichten