Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk 5/2011

01-10-2011 | e-hulp

Eruit halen wat erin zit

Kwaliteit door methodisch werken online

Auteur: Myriam Limper

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 5/2011

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Online wil een hulpverlener - net als in de spreekkamer - zoveel mogelijk rendement halen uit een contact. Een chat of e-mailcontact moet daarom soms snel en op het moment zelf gebeuren. Je hebt vaak maar één kans om het ‘goed’ te doen, zeker als het contact anoniem en eenmalig is. Was je in de spreekkamer al gewend een gesprek te structureren en doelen te stellen, pas als je datzelfde gesprek online voert, merk je dat structuur aanbrengen pure noodzaak is wil je verder komen met je cliënt. Dit gegeven hangt samen met de aard van het medium. Soms bestaat het idee dat je alleen methodisch kunt werken als er sprake is van een online hulptraject of behandeling. Dat is een misvatting. Ook bij eenmalige, al dan niet anonieme, contacten is het nodig om methodisch te werk te gaan, wil je uit een online contact met een cliënt halen wat erin zit. …
Metagegevens
Titel
Eruit halen wat erin zit
Kwaliteit door methodisch werken online
Auteur
Myriam Limper
Publicatiedatum
01-10-2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 5/2011
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/s12459-011-0096-8

Andere artikelen Uitgave 5/2011

Vakblad Sociaal Werk 5/2011 Naar de uitgave

tegengeluid

Lobby-actie

het veld

Bijstand

op onderzoek

Het Oranje Huis