Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-11-2023 | Tand & recht

Een verkenning van het klachtrecht

Auteur: Theo van Noord

Gepubliceerd in: Tandartspraktijk | Uitgave 7/2023

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het doel van de Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is dat zorgaanbieders goede zorg leveren, en daarin werken aan verbetering. Openheid over fouten, de bereidheid om daarvan te leren, en een zorgvuldige omvang met klachten horen daarbij. Zorgaanbieders moeten zorgen voor een klachtenregeling die effectief en laagdrempelig is. Bij de totstandkoming van de regeling moet een representatieve patiëntenorganisatie of de cliëntenraad zijn betrokken. De regeling moet vervolgens ‘op een daarvoor geschikte wijze’ onder de aandacht worden gebracht. Hoe werkt dit allemaal?
Metagegevens
Titel
Een verkenning van het klachtrecht
Auteur
Theo van Noord
Publicatiedatum
01-11-2023
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Tandartspraktijk / Uitgave 7/2023
Print ISSN: 0167-1685
Elektronisch ISSN: 1875-6808
DOI
https://doi.org/10.1007/s12496-023-0219-0