Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2010 | Uitgave 1/2010

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2010

Development of a Cognitive-Behavioral Intervention Program to Treat Anxiety and Social Deficits in Teens with High-Functioning Autism

Tijdschrift:
Clinical Child and Family Psychology Review > Uitgave 1/2010
Auteurs:
Susan W. White, Anne Marie Albano, Cynthia R. Johnson, Connie Kasari, Thomas Ollendick, Ami Klin, Donald Oswald, Lawrence Scahill

Abstract

Anxiety is a common co-occurring problem among young people with autism spectrum disorders (ASD). Characterized by deficits in social interaction, communication problems, and stereotyped behavior and restricted interests, this group of disorders is more prevalent than previously realized. When present, anxiety may compound the social deficits of young people with ASD. Given the additional disability and common co-occurrence of anxiety in ASD, we developed a manual-based cognitive-behavioral treatment program to target anxiety symptoms as well as social skill deficits in adolescents with ASD [Multimodal Anxiety and Social Skills Intervention: MASSI]. In this paper, we describe the foundation, content, and development of MASSI. We also summarize data on treatment feasibility based on a pilot study that implemented the intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel