Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk 2/2004

01-04-2004 | Redactioneel

Deskundigheids-bevordering

Auteur: Margot Scholte

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 2/2004

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Petra Stienstra betoogt dat het rendement van de op klassieke leest geschoeide cursus laag is: misschien 10 procent wordt daadwerkelijk ingevoerd of uitgevoerd in de werksituatie. Voor het overige deel geldt dat de cursus niet direct aansluit of vertaalbaar is. Eenmaal weer druk met de dagelijkse routine betekent dat: snel vergeten. Door allerlei ‘opleidingskundige trucs’ wordt de ouderwetse cursus dichter tegen de dagelijkse praktijk aangelegd en wordt het rendement aanmerkelijk verhoogd. Dan moet je denken aan teamsgewijze training, expliciete aandacht voor vertaling naar en toepassing in de werksituatie, follow-up-bijeenkomsten, enzovoort. De investering in geld, tijd en moeite wordt zo lonend.
Metagegevens
Titel
Deskundigheids-bevordering
Auteur
Margot Scholte
Publicatiedatum
01-04-2004
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 2/2004
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03070472

Andere artikelen Uitgave 2/2004

Vakblad Sociaal Werk 2/2004 Naar de uitgave

Boekwerk

Boekwerk

Column

Bewijs