Skip to main content
Top

2009 | OriginalPaper | Hoofdstuk

3. De puber in zijn context!

Auteurs : Klaas Jan Terpstra, Herberd Prinsen

Gepubliceerd in: Pubers van Nu!

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De ouders van Cora, veertien jaar, 2 vmbo B/K, hebben een afspraak met de mentor van Cora. De ouders weten dat hun dochter niet altijd de gemakkelijkste is. Cora weet dit zelf ook en heeft dit ook wel eens in het mentorgesprek gezegd. Cora zorgt op school en ook thuis regelmatig voor onrust. De ouders zeggen aan het begin van het gesprek tegen de mentor: ‘Onze Cora zal het jullie soms wel lastig maken’. De mentor denkt: ‘Gelukkig, de ouders weten het, ik hoef me dus niet te verdedigen’. Waarna hij in geuren en kleuren vertelt wat er allemaal niet deugt aan hun kind. De ouders horen dit een paar minuten aan en reageren als volgt: ‘Ik heb begrepen dat Cora regelmatig les heeft van docenten die geen orde kunnen houden, klopt dat?’ En even later: ‘Er zijn vast ook andere kinderen die de lessen verstoren.’
Metagegevens
Titel
De puber in zijn context!
Auteurs
Klaas Jan Terpstra
Herberd Prinsen
Copyright
2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7482-3_4