Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-10-2007 | Column

De kunst van het aanbesteden

Auteur: Harry Hens

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 5/2007

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

De onbelemmerde confrontatie van vraag en aanbod – ook wel marktwerking geheten – blijft de gemoederen bezighouden. Na onder meer de telefoniemarkt, de stroom voorzieningen, de zorgverzekering, het openbaar vervoer en de reïntegratie, is nu zorg en welzijn rijp voor commercialiteit, concurrentie en marktwerking. Was een dergelijk voornemen tot voor kort ‘vloeken in de kerk’, blijkbaar kan men er niet meer omheen. De bedrijfsmatige benadering van zorg wint de overhand: slaag je er als instelling niet in om op dit gebied de juiste strategische keuzes te maken, dan moet je vrezen voor je overlevingskansen. De thuis zorg kan erover meepraten!
Metagegevens
Titel
De kunst van het aanbesteden
Auteur
Harry Hens
Publicatiedatum
01-10-2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 5/2007
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03070850