Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Bijzijn XL 6/2015

01-07-2015 | Interview

De kern van klinisch redeneren is bij iedere patiënt de vraag stellen of je het juiste weet en het juiste doet

Auteurs: Frank van Wijck, Lia van Straalen

Gepubliceerd in: Bijzijn XL | Uitgave 6/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Klinisch redeneren is niet voorbehouden aan artsen of verpleegkundigen, stelt Lia van Straalen. Het is een bekwaamheid van iedere zorgprofessional die verantwoorde zorg wil verlenen. Klinisch redeneren vraagt om vakkennis en om het vermogen kritisch te denken. Maar het vergt ook dat degene die het doet in staat is tot reflectie.
Metagegevens
Titel
De kern van klinisch redeneren is bij iedere patiënt de vraag stellen of je het juiste weet en het juiste doet
Auteurs
Frank van Wijck
Lia van Straalen
Publicatiedatum
01-07-2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Bijzijn XL / Uitgave 6/2015
Print ISSN: 2211-6524
Elektronisch ISSN: 2213-4565
DOI
https://doi.org/10.1007/s12632-015-0073-x

Andere artikelen Uitgave 6/2015

Bijzijn XL 6/2015 Naar de uitgave