Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:
Omslag van het boek

2008 | OriginalPaper | Hoofdstuk

1 Competentiegericht leren en begeleiden

Auteurs : Nicolien van Halem, Henny de Leeuw, Tera Stuut

Gepubliceerd in: Zakboek Werkbegeleiden in Zorg en Welzijn

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Om te begrijpen wat competentiegericht leren inhoudt, moet je als werkbegeleider eerst weten wat het begrip competentie betekent.
Voetnoten
1
Thema Competentiegericht opleiden in de BPV-informatie, OVDB, Bunnik, mei 2006.
 
2
Thema Competentiegericht opleiden in de BPV-informatie, OVDB, Bunnik, mei 2006.
 
3
Natuurlij kleren komt voort uit de ‘constructivistische leertheorie’.
 
4
Competentiescan werkbegeleider, Calibris, april 2007.
 
6
A. Manneke (2003), Leerlingbegeleiding in de gezondheidszorg. Soest, Uitgeverij Nelissen.
 
7
Dit zijn dezelfde kenmerken als bij methodisch werken, zoals die gebruiktworden in een zorgplan, een verpleegplan, een behandelplan of begeleidingsplan.
 
Metagegevens
Titel
1 Competentiegericht leren en begeleiden
Auteurs
Nicolien van Halem
Henny de Leeuw
Tera Stuut
Copyright
2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6301-8_1