Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde 4/2007

01-04-2007 | Boekbespreking

Beroepszeer, waarom Nederland niet goed werkt

Gabriël van den Brink, Thijs Jansen, Dorien Pessers (redactie). Amsterdam: Boom, 2005. ISBN 90 8506 075 3, 329 pagina’s, € 24,50.

Auteur:    

Gepubliceerd in: TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde | Uitgave 4/2007

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Sommige boeken doen alleen al door hun titel pijn van herkenning. Zo’n boek is Beroepszeer, dat ook bijna twee jaar na verschijnen nog niets van zijn actualiteit heeft prijsgegeven. Het centrale thema van Beroepszeer is de pijnlijke verwording van de beroepseer van de professional, die trots was op een mooi stukje werk, tot beroepszeer. De oorzaak van de pijn ligt, aldus Mathieu Weggeman, hoogleraar Organisatiekunde, in de ontwikkeling dat niet langer degene die er verstand van heeft het voor het zeggen heeft, maar hij die de baas is, waarbij de professional stelselmatig wordt miskend in zijn vakmanschap.
Metagegevens
Titel
Beroepszeer, waarom Nederland niet goed werkt
Gabriël van den Brink, Thijs Jansen, Dorien Pessers (redactie). Amsterdam: Boom, 2005. ISBN 90 8506 075 3, 329 pagina’s, € 24,50.
Auteur
   
Publicatiedatum
01-04-2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde / Uitgave 4/2007
Print ISSN: 0929-600X
Elektronisch ISSN: 1876-5858
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03074551

Andere artikelen Uitgave 4/2007

TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde 4/2007 Naar de uitgave