Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TvV Tijdschrift voor Verzorgenden 2/2024

01-03-2024 | Nieuws

Actueel

Gepubliceerd in: TvV Tijdschrift voor Verzorgenden | Uitgave 2/2024

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Zorginstellingen hebben verplicht een klachtenfunctionaris, maar cliënten én medewerkers zijn hiervan vaak niet op de hoogte. Veel mensen weten niet waar ze terechtkunnen met een klacht over een zorginstelling, meldt Omroep Flevoland. Aanleiding voor deze berichtgeving zijn de misstanden bij woonzorg- centrum De Overloop in Almere. Zorgorganisaties en de zorgverleners moeten cliënten op de hoogte stellen van de klachtenregeling van een zorginstelling, maar dat gebeurt onvoldoende, aldus Jord van der Woude van Zorgklacht.nl: ‘Wij zien te vaak dat cliënten niet weten dat die er is, zelfs medewerkers van de instellingen weten het soms niet'. Hij vermoedt dat er een reden is dat klachtenfunctionarissen niet altijd vindbaar zijn: omdat ze geld kosten. Zorginstellingen hebben er vooral financieel belang bij om een extern ingehuurde functionaris niet al te toegankelijk te maken. Daarom denkt Van de Woude dat de financiering anders moet. …
Metagegevens
Titel
Actueel
Publicatiedatum
01-03-2024
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TvV Tijdschrift voor Verzorgenden / Uitgave 2/2024
Print ISSN: 0921-5832
Elektronisch ISSN: 2468-1350
DOI
https://doi.org/10.1007/s41183-024-1722-6

Andere artikelen Uitgave 2/2024

TvV Tijdschrift voor Verzorgenden 2/2024 Naar de uitgave

Vraag & Antwoord

Vraag & antwoord