Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 1/2012

01-02-2012 | VAN DE REDACTIE

Academisering, van weten naar doen

Auteur: Hester Vermeulen

Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice | Uitgave 1/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Van verpleegkundigen wordt verwacht dat zij meewerken aan de ‘academisering’. Maar wat is dat, academisering? De Van Dale geeft geen antwoord. Terwijl deze term toch al zeker een decennium gebezigd wordt en veelvuldig in combinatie met evidence-based practice (EBP). In 2002 was voor prof.dr. Theo van Achterberg al duidelijk wat het niet was. In zijn inaugurele rede zegt hij: “Academisering van de verpleegkunde betekent niet dat alle verpleegkundigen wetenschappers moeten worden, net zo min als alle artsen onderzoekers zouden moeten zijn.”
Metagegevens
Titel
Academisering, van weten naar doen
Auteur
Hester Vermeulen
Publicatiedatum
01-02-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice / Uitgave 1/2012
Print ISSN: 1572-2082
Elektronisch ISSN: 1876-8806
DOI
https://doi.org/10.1007/s12468-012-0001-z

Andere artikelen Uitgave 1/2012

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 1/2012 Naar de uitgave

TOEPASSING IN DE PRAKTIJK

Rendabel investeren in telecare