Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-01-2018 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 5/2018

Mindfulness 5/2018

A Self-Oriented Mindfulness-Based Curriculum Improves Prekindergarten Students’ Executive Functions

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 5/2018
Auteurs:
Karen L. Thierry, Rhonda L. Vincent, Heather L. Bryant, Michelle B. Kinder, Christina L. Wise

Abstract

This study examined the impact of a mindfulness curriculum on prekindergarten students’ self-regulation, prosocial behavior, and academic skills. The curriculum focused primarily on lessons targeting students’ self-regulation and self-awareness. Four-year-old students from four schools (n = 157; 97% African American and Latina/o) experienced the mindfulness curriculum over the course of a school year, while students in four other schools (n = 139; 98% African American and Latina/o), matched to the mindfulness schools on a number of characteristics, experienced the business as usual curriculum. At the end of the school year, students in the mindfulness schools showed greater improvement in executive functions than students in the business as usual control schools (Cohen ds ranged from − .31 to − .56). No difference between the groups’ improvement on measures of prosocial behavior and academic skills was found. Because the program focused on self-regulation and self-awareness practices, the effects may have been restricted to executive functions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Mindfulness 5/2018 Naar de uitgave