Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2015 | Uitgave 3/2015

Kind & Adolescent Praktijk 3/2015

Zorgen voor getraumatiseerde kinderen

Een training voor opvoeders van kinderen met complex trauma

Tijdschrift:
Kind & Adolescent Praktijk > Uitgave 3/2015
Auteurs:
Drs. Leony Coppens, Drs. Carina van Kregten
Belangrijke opmerkingen
over de auteurs Drs. L.J.M. Coppens, klinisch psycholoog, EMDR-practitioner, cognitief gedragstherapeut VGCt en psychotraumatherapeut NtVP is werkzaam in haar eigen praktijk als supervisor, docent en (beleids)adviseur op het gebied van trauma bij kinderen en jeugdigen. Drs. C.I. van Kregten, psycholoog NIP, EMDR-therapeut en cognitief gedragstherapeut VGCt, is verbonden aan de gezinswoonvormen en de afdeling Onderzoek en ontwikkeling van Intermetzo in Zeist.
Correspondentie: leonycoppens@gmail.com.

Samenvatting

‘Zorgen voor getraumatiseerde kinderen’ is een training voor opvoeders van vroegkinderlijke, chronisch getraumatiseerde kinderen. De training is belangrijk voor de opvoeders, omdat zij meer kennis verwerven over de effecten van complex trauma op het functioneren van het kind. Deze kennis kan vervolgens ook de kinderen helpen: bij hun herstel en bij het verkleinen van de kans op een (herhaalde) uithuisplaatsing.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Kind & Adolescent Praktijk

Het vakblad Kind en Adolescent Praktijk biedt informatie die direct aansluit bij de dagelijkse praktijk van diagnostiek, behandeling en begeleiding. Kind en Adolescent Praktijk biedt ook een forum voor een kritische beschouwing van die dagelijkse praktijk en voor discussie over onderwerpen waarmee de professional te maken hebben.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2015

Kind & Adolescent Praktijk 3/2015 Naar de uitgave

Werk in uitvoering

Denken, doen, durven