Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2014 | Original Paper | Uitgave 10/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2014

Youth with Autism Spectrum Disorder Comprehend Lexicalized and Novel Primary Conceptual Metaphors

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2014
Auteurs:
Eric L. Olofson, Drew Casey, Olufemi A. Oluyedun, Jo Van Herwegen, Adam Becerra, Gabriella Rundblad

Abstract

Individuals with autism spectrum disorder (ASD) have difficulty comprehending metaphors. However, no study to date has examined whether or not they understand conceptual metaphors (i.e. mappings between conceptual structures), which could be the building blocks of metaphoric thinking and understanding. We investigated whether 13 participants with ASD (age 7;03–22;03) and 13 age-matched typically developing (TD) controls could comprehend lexicalized conceptual metaphors (e.g., Susan is a warm person) and novel ones (e.g., Susan is a toasty person). Individuals with ASD performed at greater than chance levels on both metaphor types, although their performance was lower than TD participants. We discuss the theoretical relevance of these findings and educational implications.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2014 Naar de uitgave