Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-07-2017 | Original Paper | Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017

Young Adults on the Autism Spectrum at College: Successes and Stumbling Blocks

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2017
Auteurs:
Connie Anderson, Catherine Butt

Abstract

There is limited information on outcomes for young adults with autism spectrum disorder (ASD), including achievement at college. Qualitative interviews were conducted with 18 families reporting a degree-seeking college experience for their young adult with ASD. Interview transcripts were analyzed using a grounded theory approach. Four themes surrounding success and failure at college emerged. Preparation Beyond Academics involved challenges associated with ASD, such as social, executive functioning, and mental health issues, and to what extent these had been addressed prior to leaving high school. Student/College Fit related to whether a student’s capabilities were matched to college location, size, and culture, while Campus Supports and Family Supports concerned assistance provided by colleges and families, respectively. Implications for future practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017 Naar de uitgave