Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2011 | Original Paper | Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011

Writing, Asperger Syndrome and Theory of Mind

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2011
Auteurs:
Heather M. Brown, Perry D. Klein

Abstract

This research compared the written compositions of 16 adults with high-functioning autism spectrum disorders and 16 neurotypical control participants, and examined the influence of theory of mind on their writing. Participants ranging in age from 17 years to 42 years, matched on Vocabulary subtest scores from the Wechsler Adult Intelligence Scale (1997), completed the Social Attribution Task and wrote an expository and a narrative text. Texts were assessed on 18 variables representing quality, mechanics, and length. It was found that adults with HFASD wrote lower quality narrative and expository texts, and narratives of shorter length. Theory of mind was positively associated with writing quality and text length across both genres.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011 Naar de uitgave