Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Neuropraxis 2/2019

11-03-2019

Woorden vooraf

Auteur: Janneke Koerts

Gepubliceerd in: Neuropraxis | Uitgave 2/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Problemen op school hebben vaak negatieve consequenties, zowel voor kinderen en hun ouders als ook voor de leerkracht. Wanneer een stoornis zoals attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) ten grondslag ligt aan verminderde prestaties op school ontstaat uiteraard de vraag of behandeling met medicatie schoolprestaties van kinderen met ADHD kan verbeteren. Deze vraag stond centraal in het proefschrift van Anne Fleur Kortekaas-Rijlaarsdam, en de resultaten van dit onderzoek worden door haar samengevat in het eerste artikel van dit nummer. Zij laat zien dat de effecten van medicatie op de schoolprestaties van kinderen met ADHD minimaal zijn; er lijkt vooral sprake te zijn van een kwantitatieve verbetering en niet zo zeer van een kwalitatieve verbetering. …
Metagegevens
Titel
Woorden vooraf
Auteur
Janneke Koerts
Publicatiedatum
11-03-2019
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Neuropraxis / Uitgave 2/2019
Print ISSN: 1387-5817
Elektronisch ISSN: 1876-5785
DOI
https://doi.org/10.1007/s12474-019-00217-3