Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-04-2020 | Original Paper

Wisconsin Card Sorting Test-Learning Potential: Usefulness for Assessing Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
M. Mar Gómez-Pérez, Sara Mata, Francisca Serrano, M. Dolores Calero
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study analyzes the Wisconsin Card Sorting Test-Learning Potential (WCST-LP) in children with Autism Spectrum Disorder (ASD) versus children with typical development (TD). Its main aim was to assess: the test’s construct validity; the effect of IQ on its pretest and LP scores; and whether the WCST-LP held any relationship to cognitive/EF and social abilities. Participants were 105 children (43 with ASD/62 with TD). Results showed evidence of construct validity in an ASD population (improvements from pretest to posttest), that full IQ influenced pretest performance but did not affect LP, and that a relationship between LP and verbal and social abilities existed only in children with ASD. Conclusions indicate the appropriateness of the WCST-LP in ASD prognosis assessment.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel