Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2014 | Uitgave 3/2014

Clinical Child and Family Psychology Review 3/2014

Why So Many Arrows? Introduction to Structural Equation Modeling for the Novitiate User

Tijdschrift:
Clinical Child and Family Psychology Review > Uitgave 3/2014
Auteurs:
Olga V. Berkout, Alan M. Gross, John Young

Abstract

Structural equation modeling (SEM) is the term for a broadly applicable set of statistical techniques that allow researchers to precisely represent constructs of interest, measure the extent to which data are consistent with a proposed conceptual model, and to adjust for the influence of measurement error. Although SEM may appear intimidating at first glance, it can be made accessible to researchers. The current manuscript provides a non-technical overview of SEM and its major constructs for a novitiate user. Concepts are illustrated using a simple example, representing a potential study performed in the field of youth and family research. The purpose of this manuscript is to offer interested scholars a conceptual overview and understanding of research questions and issues that may be addressed with this family of techniques.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2014

Clinical Child and Family Psychology Review 3/2014 Naar de uitgave