Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2008 | Original Paper | Uitgave 9/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2008

When Prototypes Are Not Best: Judgments Made by Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2008
Auteurs:
Catherine J. Molesworth, Dermot M. Bowler, James A. Hampton

Abstract

The current study used a factorial comparison experimental design to investigate conflicting findings on prototype effects shown by children with autism (Klinger and Dawson, Dev Psychopathol 13:111–124, 2001; Molesworth et al., J Child Psychol Psychiatry 46:661–672, 2005). The aim was to see whether children with high-functioning autism could demonstrate prototype effects via categorization responses and whether failure to do so was related to difficulty understanding ambiguous task demands. Two thirds of the autism group did show an effect. The remainder, a sub-group defined by performance on a control task, did not. The discussion focuses on the influence of heterogeneity within the autism group and the ability to resolve ambiguity on task performance. Finally, an alternative experimental design is recommended for further research into these issues.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2008 Naar de uitgave