Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2007 | Original Paper | Uitgave 3/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2007

What Facilitates Social Engagement in Preschool Children with Autism?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2007
Auteurs:
Dawn C. Wimpory, R. Peter Hobson, Susan Nash

Abstract

We studied the association between an adult’s behavior and episodes of social engagement (ESEs) in young children with autism during play-based assessment. ESEs were defined as events in which a child looked toward the adult’s face and simultaneously showed an additional form of communicative behavior. The adult’s behavior before each ESE, and before time-sampled control periods, was rated using Coding Active Sociability in Preschoolers with Autism (CASPA). As predicted, adult musical/motoric activity, communications that followed the child’s focus of attention, scaffolding through social routines, imitations of the child, and adult repetitions were significantly more prevalent before ESEs, but cognitive assessment activities, adult inactivity, and “ignoring” were significantly less prevalent. We consider the implications for understanding the developmental psychopathology of autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2007 Naar de uitgave