Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2009 | Original Paper | Uitgave 6/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2009

What Did I Say? Versus What Did I Think? Attributing False Beliefs to Self Amongst Children With and Without Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2009
Auteurs:
David M. Williams, Francesca Happé

Abstract

The task used most widely to assess recognition of false belief in self and others is the ‘Smarties’ unexpected contents task. Amongst individuals with and without autism, the Self and Other-person test questions of this task are of an equivalent level of difficulty. However, a potential confound with this task may allow the Self test question to be passed without false belief competence. Three groups of participants (with autism, developmental disability and typical development) undertook a new unexpected contents task which did not suffer from this confound. The main finding was that participants with autism performed significantly less well on the Self test question than the Other-person test question on this new task. Individuals with autism may have greater difficulty representing their own beliefs than the beliefs of other people.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2009 Naar de uitgave