Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-10-2015 | S.I.: Discourse and conversation analytic approaches to the study of ASD | Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016

‘What Brings Him Here Today?’: Medical Problem Presentation Involving Children with Autism Spectrum Disorders and Typically Developing Children

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Olga Solomon, John Heritage, Larry Yin, Douglas W. Maynard, Margaret L. Bauman

Abstract

Conversation and discourse analyses were used to examine medical problem presentation in pediatric care. Healthcare visits involving children with ASD and typically developing children were analyzed. We examined how children’s communicative and epistemic capabilities, and their opportunities to be socialized into a competent patient role are interactionally achieved. We found that medical problem presentation is designed to contain a ‘pre-visit’ account of the interactional and epistemic work that children and caregivers carry out at home to identify the child’s health problems; and that the intersubjective accessibility of children’s experiences that becomes disrupted by ASD presents a dilemma to all participants in the visit. The article examines interactional roots of unmet healthcare needs and foregone medical care of people with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016 Naar de uitgave