Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2010 | Original Paper | Uitgave 5/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2010

What Automated Vocal Analysis Reveals About the Vocal Production and Language Learning Environment of Young Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2010
Auteurs:
Steven F. Warren, Jill Gilkerson, Jeffrey A. Richards, D. Kimbrough Oller, Dongxin Xu, Umit Yapanel, Sharmistha Gray

Abstract

The study compared the vocal production and language learning environments of 26 young children with autism spectrum disorder (ASD) to 78 typically developing children using measures derived from automated vocal analysis. A digital language processor and audio-processing algorithms measured the amount of adult words to children and the amount of vocalizations they produced during 12-h recording periods in their natural environments. The results indicated significant differences between typically developing children and children with ASD in the characteristics of conversations, the number of conversational turns, and in child vocalizations that correlated with parent measures of various child characteristics. Automated measurement of the language learning environment of young children with ASD reveals important differences from the environments experienced by typically developing children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2010 Naar de uitgave