Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-06-2008 | Op onderzoek

Werkplekleren

De kwaliteit van werkplek als opleidingsplek

Auteurs: Miranda Timmermans, Ruud Klarus

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 3/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De stage is een belangrijk onderdeel van de opleiding maatschappelijk werk. Binnen het competentiegericht opleiden heeft de werkplek een nog belangrijkere plaats gekregen in het curriculum. Het opleiden op basis van competenties richt zich op het ontwikkelen van kenmerkende beroepsvaardigheden, kennis en attitude. Competenties houden direct verband met de beroepsuitoefening en worden daar zichtbaar en functioneel. Dit leidt ertoe dat leren en opleiden op de werkplek steeds meer aandacht krijgt. De vraag is, wat is de kwaliteit van de praktijk als leerwerkplek?
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Werkplekleren
De kwaliteit van werkplek als opleidingsplek
Auteurs
Miranda Timmermans
Ruud Klarus
Publicatiedatum
01-06-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 3/2008
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03076829