Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2008 | Op onderzoek | Uitgave 3/2008

Vakblad Sociaal Werk 3/2008

Werkplekleren

De kwaliteit van werkplek als opleidingsplek

Tijdschrift:
Vakblad Sociaal Werk > Uitgave 3/2008
Auteurs:
Miranda Timmermans, Ruud Klarus
Belangrijke opmerkingen
Miranda Timmermans en Ruud Klarus werken als onderzoekers bij het lectoraat ‘Ontwikkelen van Competenties op de Werkplek’ van de Faculteit Educatie aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen.

Samenvatting

De stage is een belangrijk onderdeel van de opleiding maatschappelijk werk. Binnen het competentiegericht opleiden heeft de werkplek een nog belangrijkere plaats gekregen in het curriculum. Het opleiden op basis van competenties richt zich op het ontwikkelen van kenmerkende beroepsvaardigheden, kennis en attitude. Competenties houden direct verband met de beroepsuitoefening en worden daar zichtbaar en functioneel. Dit leidt ertoe dat leren en opleiden op de werkplek steeds meer aandacht krijgt. De vraag is, wat is de kwaliteit van de praktijk als leerwerkplek?

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Vakblad Sociaal Werk (voorheen Maatwerk)

Het vakblad behandelt alle facetten van het sociaal werk. Het signaleert, analyseert, rapporteert en informeert. En presenteert leerzame ervaringen uit de diverse werkvelden waarin maatschappelijk werkers, jeugdzorgwerkers en sociaal agogen zich bevinden.

BSL - Basisacademy Social Work

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2008

Vakblad Sociaal Werk 3/2008 Naar de uitgave

Klaar voor de start?

Contextuele Hulpverlening

Wetten en regels

De stage-overeenkomst