Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 2/2019

01-06-2019 | Ten geleide

Werkplaatsen voor praktijkvragen

Auteur: Marike Serra

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 2/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In een academische werkplaats komen mensen met verschillende achtergronden en expertise bij elkaar om kennis te bundelen en toegankelijk te maken voor gebruik in de praktijk. Het klinkt als een mooie en logische ambitie. Wetenschappelijke kennis blijft immers te vaak op de plank liggen. Een onderzoek is afgerond, een wetenschappelijk artikel gepubliceerd en dat is dat. Vaak is er dan nog een lange weg te gaan voordat de kennis ook echt wordt benut door mensen in de praktijk. Lang én soms ook heel weerbarstig. In deze aflevering van Kind en Adolescent Praktijk zien we daarvan twee heel verschillende, maar leerzame voorbeelden. …
Metagegevens
Titel
Werkplaatsen voor praktijkvragen
Auteur
Marike Serra
Publicatiedatum
01-06-2019
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 2/2019
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-019-0014-0

Andere artikelen Uitgave 2/2019

Kind & Adolescent Praktijk 2/2019 Naar de uitgave

Gezien en gelezen

Gezien en gelezen

Werk in uitvoering

Lastige leerlingen

nader onderzoek gewenst

Dwang en het 'brein'