Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 4/2012

01-08-2012 | frictie

WENS EN WERKELIJKHEID

Auteur: George Westermann

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Dit wordt een optimistisch stukje, ik waarschuw u als lezer maar alvast. Terwijl er genoeg is om over te somberen. Neem de bezuinigingen, de onverteerbaar discriminerende eigen bijdrage voor volwassenen in de ggz (vanaf 2013 gelukkig teruggedraaid), de dreigende overheveling naar gemeentelijke financiering voor de jeugd-ggz, de doorgeschoten (peperdure) kwaliteitsindicatorenmachinerie, inclusief (vooralsnog onwetenschappelijke) ROM, de niet aflatende, kwetsende discussie over de validiteit van de diagnose ADHD enzovoorts. Ik wil het er niet over hebben. De frictie zit dit keer meer in mijzelf dan in het onderwerp van deze bijdrage. Misschien is het zoiets als het ‘overschreeuwen’ van een opkomende depressie. Ik ga het proberen, al zult u me mogelijk naïef of weinig realistisch vinden. Ook weet ik dat deze cognitieve insteek niet meer zo van deze tijd is. Een meer mindful aanvaarden van al deze invloeden en ontwikkelingen, is misschien beter. Ik vrees echter dat een dergelijke benadering op dit moment bij mij uitdraait op een lethargisch berusten in het onafwendbare. En dat is het laatste wat ik volgens mij moet doen. …
Literatuur
go back to reference Maurer, J.M.G., & Westermann, G.M.A. (2007). Beter communiceren in de hulpverlening. Het Dialoogmodel als leidraad. Houten: Bohn, Stafleu van Loghum. Maurer, J.M.G., & Westermann, G.M.A. (2007). Beter communiceren in de hulpverlening. Het Dialoogmodel als leidraad. Houten: Bohn, Stafleu van Loghum.
go back to reference Eenhoorn, A. (2007). Gezien en gelezen - Beter communiceren in de hulpverlening. Het Dialoogmodel als leidraad. Kind en Adolescent Praktijk, 6, 184-185. Eenhoorn, A. (2007). Gezien en gelezen - Beter communiceren in de hulpverlening. Het Dialoogmodel als leidraad. Kind en Adolescent Praktijk, 6, 184-185.
go back to reference Westermann, G.M.A., & Maurer, J.M.G. (2010). Bewezen effectieve therapie: en toch werkt het vaak niet! Tijd voor dialoog en visualisatie. Kind en Adolescent Praktijk, 9, 100-106.CrossRef Westermann, G.M.A., & Maurer, J.M.G. (2010). Bewezen effectieve therapie: en toch werkt het vaak niet! Tijd voor dialoog en visualisatie. Kind en Adolescent Praktijk, 9, 100-106.CrossRef
go back to reference Van der Most, G. (2011). Ouders adviseren in de jeugd-ggz. Maandblad Geestelijke volksgezondheid, 66, 262-264. Van der Most, G. (2011). Ouders adviseren in de jeugd-ggz. Maandblad Geestelijke volksgezondheid, 66, 262-264.
go back to reference Vliegen, N. (2012). In dialoog met ouders en kinderen. Een gestructureerd adviesgesprek ontworpen en getoetst. Systeemtherapie, 24,1, 27-34. Vliegen, N. (2012). In dialoog met ouders en kinderen. Een gestructureerd adviesgesprek ontworpen en getoetst. Systeemtherapie, 24,1, 27-34.
Metagegevens
Titel
WENS EN WERKELIJKHEID
Auteur
George Westermann
Publicatiedatum
01-08-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2012
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-012-0054-1

Andere artikelen Uitgave 4/2012

Kind & Adolescent Praktijk 4/2012 Naar de uitgave