Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind en adolescent 4/2014

01-12-2014 | Boeken

Webb, J. T., Amend, E. R., Gore, J. L., DeVries, A. R. (2013). De begeleiding van hoogbegaafde kinderen

Assen: Koninklijke Van Gorcum. ISBN 9789023251262, 335 p., € 30,-

Auteur: Maartje Wijnekus

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 4/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

De begeleiding van hoogbegaafde kinderen is een vertaling van het boek A Parent’s Guide to Gifted Children uit 2007. James Webb is een oudgediende op het gebied van opvoeding en hoogbegaafdheid. In 1982 verscheen zijn Guiding the Gifted Child: a practical source for Parents and Teachers. Hierna volgden vele publicaties zoals voor grootouders van een begaafd kind en een boek over dubbele en misdiagnoses. De vertaler, Karel Jurgens, loopt ook al langer mee in de wereld van de begeleiding van het hoogbegaafde kind. Zo heeft Jurgens onder andere vanaf de jaren tachtig van de vorige eeuw WEBB-praatgroepen voor ouders georganiseerd en zomerkampen voor hoogbegaafde kinderen. …
Literatuur
go back to reference Guldemond, H., Bosker, R., Kuyper, H., & Van der Werf, G. (2007). Do highly gifted students really have problems? Educational Research and Evaluation: An International Journal on Theory and Practice, 13(6), 555–568. doi:10.1080/13803610701786038.CrossRef Guldemond, H., Bosker, R., Kuyper, H., & Van der Werf, G. (2007). Do highly gifted students really have problems? Educational Research and Evaluation: An International Journal on Theory and Practice, 13(6), 555–568. doi:10.1080/13803610701786038.CrossRef
Metagegevens
Titel
Webb, J. T., Amend, E. R., Gore, J. L., DeVries, A. R. (2013). De begeleiding van hoogbegaafde kinderen
Assen: Koninklijke Van Gorcum. ISBN 9789023251262, 335 p., € 30,-
Auteur
Maartje Wijnekus
Publicatiedatum
01-12-2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 4/2014
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/s12453-014-0064-x

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Kind en adolescent 4/2014 Naar de uitgave