Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2007 | Original Article | Uitgave 3/2007

Psychological Research 3/2007

Wayfinding with words: spatial learning and navigation using dynamically updated verbal descriptions

Tijdschrift:
Psychological Research > Uitgave 3/2007
Auteurs:
Nicholas A. Giudice, Jonathan Z. Bakdash, Gordon E. Legge

Abstract

This work investigates whether large-scale indoor layouts can be learned and navigated non-visually, using verbal descriptions of layout geometry that are updated, e.g. contingent on a participant’s location in a building. In previous research, verbal information has been used to facilitate route following, not to support free exploration and wayfinding. Our results with blindfolded-sighted participants demonstrate that accurate learning and wayfinding performance is possible using verbal descriptions and that it is sufficient to describe only local geometric detail. In addition, no differences in learning or navigation performance were observed between the verbal study and a control study using visual input. Verbal learning was also compared to the performance of a random walk model, demonstrating that human search behavior is not based on chance decision-making. However, the model performed more like human participants after adding a constraint that biased it against reversing direction.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2007

Psychological Research 3/2007 Naar de uitgave