Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kinderopvang 1-2/2022

01-01-2022 | Artikel

Wat kan je leren van documenteren?

Auteur: Inge van Rijn

Gepubliceerd in: Kinderopvang | Uitgave 1-2/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Documenteren is meer dan leuke foto's in de ouder-app zetten of een voorgeprogrammeerde observatielijst van een kind invullen. Met documenteren raak je intens betrokken bij het werk van de kinderen en leg je de belangrijke momenten in hun leerproces vast. Door dit te delen met de kinderen, met elkaar en met de ouders, groeit ieders betrokkenheid bij wat er in de groepen gebeurt. Zo versterk je met je documentatie het pedagogisch proces: het geeft betekenis aan de ervaringen in de groep en helpt kinderen hun plek in de groep in te nemen. …
Metagegevens
Titel
Wat kan je leren van documenteren?
Auteur
Inge van Rijn
Publicatiedatum
01-01-2022
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kinderopvang / Uitgave 1-2/2022
Print ISSN: 0926-0838
Elektronisch ISSN: 2468-1393
DOI
https://doi.org/10.1007/s41189-021-1166-5

Andere artikelen Uitgave 1-2/2022

Kinderopvang 1-2/2022 Naar de uitgave

Kids actief 8+

Straat- Band

Kinder boeken

Kinder boeken