Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 4/2019

01-12-2019 | Artikel

Wat helpt leerlingen met internaliserende problemen op school?

Acht praktische adviezen om 'onzichtbare' groep te ondersteunen

Auteurs: Dr. Elianne Zijlstra, Dr. Anke de Boer, Drs. Andrea Sijp, MSc

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Leerlingen met internaliserende problemen vallen vaak niet op in de klas. Ook praten ze niet graag over hun problemen. Voor professionals in het onderwijs is onduidelijk hoe zij deze leerlingen kunnen ondersteunen. Een literatuurstudie laat zien wat leerlingen hierover zelf te zeggen hebben. Dat levert een handreiking op met acht tips.
Metagegevens
Titel
Wat helpt leerlingen met internaliserende problemen op school?
Acht praktische adviezen om 'onzichtbare' groep te ondersteunen
Auteurs
Dr. Elianne Zijlstra
Dr. Anke de Boer
Drs. Andrea Sijp, MSc
Publicatiedatum
01-12-2019
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2019
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-019-0041-x

Andere artikelen Uitgave 4/2019

Kind & Adolescent Praktijk 4/2019 Naar de uitgave

Gezien en gelezen

Gezien en gelezen