Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-12-2001 | Artikelen

Wasmachines, Glen Mills of het taakvaardigheidsmodel

Presentatie en illustratie van een methode om interventies in residentiële instellingen voor jeugdzorg te vergelijken

Auteurs: Bob Horjus Horjus, Chris Baerveldt

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 4/2001

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

semenvatting

In veel gevallen kunnen de resultaten van effectstudies bij jeugdinrichtingen niet geïnterpreteerd worden, omdat er geen rekening mee wordt gehouden dat er veel interventies gepleegd worden die niet altijd binnen de officiële filosofie of theorie van de inrichting passen. In dit artikel wordt een methode geschetst die daar wel mee kan omgaan. Bovendien wordt er rekening mee gehouden dat interventies veelal gericht zijn op het gedrag binnen de residentiële instelling, terwijl het doel is om het gedrag erbuiten te beïnvloeden. De methode wordt gepresenteerd en geïllustreerd met behulp van een pilotstudy naar twee inrichtingen, de Kolkemate in Zutphen en de Glen Mills School in Wezep.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Wasmachines, Glen Mills of het taakvaardigheidsmodel
Presentatie en illustratie van een methode om interventies in residentiële instellingen voor jeugdzorg te vergelijken
Auteurs
Bob Horjus Horjus
Chris Baerveldt
Publicatiedatum
01-12-2001
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 4/2001
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03060821