Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kinderopvang 3/2018

01-03-2018

Vrij spel: een ondergeschoven kindje?

Auteur: Marianne Velsink

Gepubliceerd in: Kinderopvang | Uitgave 3/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Professionele opvoeders timmeren hun dagen te veel dicht met gerichte activiteiten.
De leraren en pm’ers zijn zo druk met zaken als ‘stimuleren van executieve functies’ dat ze de kracht van vrij spel vergeten. Maar juist bij vrij spel leren kinderen vaardigheden die ze zo hard nodig hebben in de huidige maatschappij. Wilna van den Heuvel van Hogeschool Utrecht vraagt daarom aandacht voor het belang van vrij spel. Een interview.
Metagegevens
Titel
Vrij spel: een ondergeschoven kindje?
Auteur
Marianne Velsink
Publicatiedatum
01-03-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kinderopvang / Uitgave 3/2018
Print ISSN: 0926-0838
Elektronisch ISSN: 2468-1393
DOI
https://doi.org/10.1007/s41189-018-0033-5

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Kinderopvang 3/2018 Naar de uitgave

Van 4 tot 12 jaar

Weerbaarheid in de bso

Van 0 tot 4 jaar

Taal leren met je lijf

Gespot

Gespot

De babyspecialist

Inrichten met beleid