Skip to main content
Top

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

8. Voorbereiding en start

Auteurs : Susan M. Bögels, Anke M. Klein, Ellin Simon, Bonny F.J.A. van Steensel

Gepubliceerd in: Preventie en behandeling van angststoornissen bij kinderen en jongeren

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Er is meer nodig dan een inhoudelijk programma, wil een interventie succesvol zijn. Zo heeft een kind bijvoorbeeld een veilige (leer)omgeving nodig, is het nodig dat er afspraken gemaakt worden en dient het kind (gezin) goed te worden voorbereid op de interventie. In dit hoofdstuk staan we daarom stil bij de voorbereiding, de oriëntatie en de start van de interventie. We leggen de specifieke oefeningen uit die de hulpverlener kan inzetten en we bespreken het belang van huiswerk.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Voorbereiding en start
Auteurs
Susan M. Bögels
Anke M. Klein
Ellin Simon
Bonny F.J.A. van Steensel
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3063-8_8