Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-05-2015 | Original Paper | Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015

Visual Hybrid Development Learning System (VHDLS) Framework for Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2015
Auteurs:
Bilikis Banire, Nazean Jomhari, Rodina Ahmad

Abstract

The effect of education on children with autism serves as a relative cure for their deficits. As a result of this, they require special techniques to gain their attention and interest in learning as compared to typical children. Several studies have shown that these children are visual learners. In this study, we proposed a Visual Hybrid Development Learning System (VHDLS) framework that is based on an instructional design model, multimedia cognitive learning theory, and learning style in order to guide software developers in developing learning systems for children with autism. The results from this study showed that the attention of children with autism increased more with the proposed VHDLS framework.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015Naar de uitgave