Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2013 | Original Paper | Uitgave 1/2013 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2013

Virtual Reality Social Cognition Training for Young Adults with High-Functioning Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2013
Auteurs:
Michelle R. Kandalaft, Nyaz Didehbani, Daniel C. Krawczyk, Tandra T. Allen, Sandra B. Chapman

Abstract

Few evidence-based social interventions exist for young adults with high-functioning autism, many of whom encounter significant challenges during the transition into adulthood. The current study investigated the feasibility of an engaging Virtual Reality Social Cognition Training intervention focused on enhancing social skills, social cognition, and social functioning. Eight young adults diagnosed with high-functioning autism completed 10 sessions across 5 weeks. Significant increases on social cognitive measures of theory of mind and emotion recognition, as well as in real life social and occupational functioning were found post-training. These findings suggest that the virtual reality platform is a promising tool for improving social skills, cognition, and functioning in autism.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2013 Naar de uitgave