Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-09-2018 | Original Paper

Views of Teachers on Anxiety Symptoms in Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Christine K. Syriopoulou-Delli, Stavroula A. Polychronopoulou, Gerasimos A. Kolaitis, Alexandros-Stamatios G. Antoniou

Abstract

People with autism spectrum disorder (ASD) exhibit comorbidity with anxiety. The aim of this study was the investigation of the perception of teachers on anxiety in school children with ASD. The Scale Teacher Response (SAS-TR) questionnaire was completed by 291 special education and 118 general education teachers, providing data on students in their classes with ASD and of typical development (TD), respectively. According to the total scores on SAS-TR, 46.8% of the children with ASD presented levels of anxiety within the clinical spectrum compared with 15.3% of the children of TD. Gender and age were not associated with the anxiety scores, but in the children with ASD, higher intelligence quotient (IQ) was weakly, and better verbal skills more strongly correlated with a higher anxiety level. Teachers’ awareness of anxiety symptoms in children with ASD may contribute to their social inclusion.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel