Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:
Omslag van het boek

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

4. Verschillen als uitdaging

Auteurs : Lia Bijkerk, Wilma van der Heide

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Omgaan met verschillen betekent dat studenten ongelijk behandeld worden op grond van kennis die je hebt over relevante verschillen. In de praktijk differentiëren docenten hoofdzakelijk op basis van prestatieverschillen. Om betere resultaten te halen willen docenten en trainers zich steeds nadrukkelijker bezighouden met het ontplooien van de verschillende talenten van alle studenten. Door het aanbieden van een keuzeopdracht kan de student zelf kiezen in welke context hij de opdracht wil maken, welke werkvorm hij daarvoor gebruikt of welk resultaat hij wil behalen. Dit werkt zeer motiverend.
Metagegevens
Titel
Verschillen als uitdaging
Auteurs
Lia Bijkerk
Wilma van der Heide
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1175-0_4