2017 | OriginalPaper | Hoofdstuk
Tip
Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk
Gepubliceerd in:
Sociale vaardigheden op de OK
Vergaderen is nodig om zaken voor elkaar te krijgen in je ziekenhuis: samenwerken in je team, een planning maken en nieuwe toepassingen, automatisering of kwaliteitsverbetering bespreken. Het lastige van vergaderen is dat het van je ‘echte’ werktijd afgaat. Deze is over het algemeen toch al schaars, dus wordt aan vergaderingen vaak weinig aandacht besteed, zowel wat betreft de voorbereiding als wat betreft de vergadering zelf. Dit is jammer, want de beschikbare vergadertijd wordt daardoor vaak slecht benut. In dit hoofdstuk krijg je enkele handreikingen om effectief met je schaarse vergadertijd om te gaan.
Log in om toegang te krijgen
Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:
go back to reference Anderson, K. (1999). Zinvol vergaderen. Velp: TFC trainingsmedia. Anderson, K. (1999).
Zinvol vergaderen. Velp: TFC trainingsmedia.
go back to reference Gordon, T. (1996). Luisteren naar elkaar. Baarn: Uitgeverij Tirion. Gordon, T. (1996).
Luisteren naar elkaar. Baarn: Uitgeverij Tirion.
go back to reference Pieterman, M. (1993). De middle manager in confrontatie met de praktijk. Baarn: Uitgeverij Nelissen. Pieterman, M. (1993).
De middle manager in confrontatie met de praktijk. Baarn: Uitgeverij Nelissen.
go back to reference Quinn, R. E. et al. (1997). Handboek managementvaardigheden. Schoonhoven: Academic Service. Quinn, R. E. et al. (1997).
Handboek managementvaardigheden. Schoonhoven: Academic Service.
go back to reference Vroemen, M. (1995). Werken in teams. 1 e druk. Deventer: Kluwer bedrijfswetenschappen. Vroemen, M. (1995).
Werken in teams. 1
e druk. Deventer: Kluwer bedrijfswetenschappen.
- Titel
- Vergaderen
- DOI
- https://doi.org/10.1007/978-90-368-1804-9_11
- Auteurs:
-
Marga Hop
Irene Muller-Schoof
- Uitgeverij
- Bohn Stafleu van Loghum
- Volgnummer
- 11
- Hoofdstuknummer
- 11