Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-05-2017 | Original Paper | Uitgave 8/2017 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017

Verbal, Visual, and Intermediary Support for Child Witnesses with Autism During Investigative Interviews

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2017
Auteurs:
Lucy A. Henry, Laura Crane, Gilly Nash, Zoe Hobson, Mimi Kirke-Smith, Rachel Wilcock

Abstract

Three promising investigative interview interventions were assessed in 270 children (age 6–11 years): 71 with autism spectrum disorder (ASD) and 199 who were typically developing (TD). Children received ‘Verbal Labels’, ‘Sketch Reinstatement of Context’ or ‘Registered Intermediary’ interviews designed to improve interview performance without decreasing accuracy. Children with ASD showed no increases in the number of correct details recalled for any of the three interview types (compared to a Best-Practice police interview), whereas TD children showed significant improvements in the Registered Intermediary and Verbal Labels interviews. Findings suggested that children with ASD can perform as well as TD children in certain types of investigative interviews, but some expected benefits (e.g., of Registered Intermediaries) were not apparent in this study.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017 Naar de uitgave