Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2009 | Original Paper | Uitgave 4/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2009

Verbal Peaks and Visual Valleys in Theory of Mind Ability in Williams Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2009
Auteurs:
Andreia Santos, Christine Deruelle

Abstract

Research on theory of mind (TOM) has provided a major contribution to the understanding of developmental disorders characterized by atypical social behaviour. Yet, there is still little consensus relative to TOM abilities in Williams syndrome (WS). This study used visual and verbal tasks to investigate attribution of intentions in individuals with WS relative to mental age-matched typically developing individuals. Results showed that individuals with WS perform as accurately as controls on the verbal but not on the visual task. Such modality differences did not affect WS group’s performance on a control condition not requiring TOM neither were found for the control group. These results suggest the existence of a verbal peak and a visual valley in TOM ability in WS.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2009 Naar de uitgave