Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2005 | Uitgave 6/2005

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2005

Verbal and Spatial Working Memory in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2005
Auteurs:
Diane L. Williams, Gerald Goldstein, Patricia A. Carpenter, Nancy J. Minshew

Abstract

Verbal and spatial working memory were examined in high-functioning children, adolescents, and adults with autism compared to age and cognitive-matched controls. No deficit was found in verbal working memory in the individuals with autism using an N-back letter task and standardized measures. The distinction between the N-back task and others used previously to infer a working memory deficit in autism is that this task does not involve a complex cognitive demand. Deficits were found in spatial working memory. Understanding the basis for the dissociation between intact verbal working memory and impaired spatial working memory and the breakdown that occurs in verbal working memory as information processing demands are increased will likely provide valuable insights into the neural basis of autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2005

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2005 Naar de uitgave

OriginalPaper

Acknowledgement

Editorial Preface

Editorial Preface

OriginalPaper

Announcements