2014 | OriginalPaper | Hoofdstuk
Tip
Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk
Gepubliceerd in:
Veranderende samenwerking in de zorg
Hoe de toekomst van de zorg eruit ziet weten we niet. In dit hoofdstuk hopen we meer puzzelstukjes aan te reiken. Het blíjven echter puzzelstukjes omdat de oplossing al verouderd is op het moment dat we hem bedenken. Toekomst kan vertaald worden met ‘geleerde lessen’ (lessons learnt) of met ‘stip op de horizon’ of is dat geen tegenstelling? ‘Toekomst’ heeft verschillende betekenissen. En zou eigenlijk dit hoofdstuk ook niet door onze kinderen geschreven moeten worden of door onze toekomstige artsen, huisartsen, specialisten, verpleegkundigen? Zij begrijpen soms beter wat er totaal anders is aan de toekomst dan het beeld dat wij – de huidige generatie – onder toekomst verstaan. Voor de toekomst zijn scenario’s te bedenken waarbij bijvoorbeeld marktwerking, populatiebekostiging, taakdelegatie, ICT, substitutie, flexibiliteit in werkplek en zelfmanagement aspecten zijn. Het is dan belangrijk wat onze missie en visie zijn.
Log in om toegang te krijgen
Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:
- Titel
- Veranderende samenwerking in de toekomst: geleerde lessen of stip op de horizon
- DOI
- https://doi.org/10.1007/978-90-313-9973-4_37
- Auteur:
-
Wiebe Jan Lubbers
- Uitgeverij
- Bohn Stafleu van Loghum
- Volgnummer
- 37
- Hoofdstuknummer
- 37