Varen op de golven van de GGZ: het curriculum in de huisartsopleiding
- 20-09-2018
- Auteur
- Dr. L. J. W. Labree
- Gepubliceerd in
- Bijblijven | Uitgave 8/2018
share
DELEN
Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)
-
Optie A:
-
Optie B:Deel de link per e-mail
Samenvatting
De geestelijke gezondheidszorg (GGZ) in Nederland is voortdurend in beweging. Als gevolg van zowel een herbezinning op, als een herstructurering van de GGZ komen steeds meer patiënten met psychosociale, psychische of psychiatrische problematiek terecht in de huisartsenpraktijk voor triage, behandeling en begeleiding. Dit heeft niet alleen consequenties voor de individuele dokterspraktijk, maar ook voor het totale werkveld. Uiteraard hebben hervormingen van de GGZ eveneens hun weerslag op het curriculum van de Nederlandse huisartsopleiding(en), dat te allen tijde actueel, relevant en adequaat dient te zijn. Wat er binnen dat curriculum met betrekking tot psychosociale klachten en psychiatrie gedaan wordt, waarom dat gedaan wordt en hoe dat gedaan wordt vormen de grondslag van deze bijdrage.
- Titel
- Varen op de golven van de GGZ: het curriculum in de huisartsopleiding
- Auteur
-
Dr. L. J. W. Labree
- Publicatiedatum
- 20-09-2018
- Uitgeverij
- Bohn Stafleu van Loghum
- Gepubliceerd in
-
Bijblijven / Uitgave 8/2018
Print ISSN: 0168-9428
Elektronisch ISSN: 1876-4916 - DOI
- https://doi.org/10.1007/s12414-018-0343-1
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.