Ga naar de hoofdinhoud
Top

Varen op de golven van de GGZ: het curriculum in de huisartsopleiding

  • 20-09-2018
Gepubliceerd in:
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De geestelijke gezondheidszorg (GGZ) in Nederland is voortdurend in beweging. Als gevolg van zowel een herbezinning op, als een herstructurering van de GGZ komen steeds meer patiënten met psychosociale, psychische of psychiatrische problematiek terecht in de huisartsenpraktijk voor triage, behandeling en begeleiding. Dit heeft niet alleen consequenties voor de individuele dokterspraktijk, maar ook voor het totale werkveld. Uiteraard hebben hervormingen van de GGZ eveneens hun weerslag op het curriculum van de Nederlandse huisartsopleiding(en), dat te allen tijde actueel, relevant en adequaat dient te zijn. Wat er binnen dat curriculum met betrekking tot psychosociale klachten en psychiatrie gedaan wordt, waarom dat gedaan wordt en hoe dat gedaan wordt vormen de grondslag van deze bijdrage.
Titel
Varen op de golven van de GGZ: het curriculum in de huisartsopleiding
Auteur
Dr. L. J. W. Labree
Publicatiedatum
20-09-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Bijblijven / Uitgave 8/2018
Print ISSN: 0168-9428
Elektronisch ISSN: 1876-4916
DOI
https://doi.org/10.1007/s12414-018-0343-1
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.