Ga naar de hoofdinhoud
Top

Van crowdsourcing naar co-creatie

  • 01-10-2013
  • Spectrum
Gepubliceerd in:
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Op mijn middelbare school hing een ‘ideeënbus’. Die was altijd leeg. Zo’n ideeënbus hing niet alleen op mijn middelbare school, maar is ook voor veel jeugd(zorg)organisaties nog steeds een manier om jeugdigen en hun ouders ‘een stem’ te geven. Vrijwel altijd zonder resultaat. In de wereld van de marketing snappen ze dat het verzamelen van ideeën en oplossingsrichtingen weinig oplevert. In de marketing is een ontwikkeling gaande waarvan we in de zorg voor jeugd nog veel kunnen leren: van crowdsourcing naar co-creatie.
Titel
Van crowdsourcing naar co-creatie
Auteur
Marian Zandbergen
Publicatiedatum
01-10-2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen / Uitgave 7/2013
Print ISSN: 1388-7491
Elektronisch ISSN: 1876-8776
DOI
https://doi.org/10.1007/s12508-013-0124-2