Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-10-2019 | Original Paper | Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020

Validity of Vocal Communication and Vocal Complexity in Young Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2020
Auteurs:
Jena McDaniel, Paul Yoder, Annette Estes, Sally J. Rogers
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-019-04248-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

To identify valid measures of vocal development in young children with autism spectrum disorder in the early stages of language learning, we evaluated the convergent validity, divergent validity, and sensitivity to change (across 12 months) of two measures of vocal communication and two measures of vocal complexity through conventional coding of communication samples. Participants included 87 children with autism spectrum disorder (M = 23.42 months at entry). All four vocal variables demonstrated consistent evidence of convergent validity, divergent validity, and sensitivity to change with large effect sizes for convergent validity and sensitivity to change. The results highlight the value of measuring vocal communication and vocal complexity in future studies.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020 Naar de uitgave