Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2009 | Original Paper | Uitgave 10/2009 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2009

Validity of the Children’s Social Behavior Questionnaire (CSBQ) in Children with Intellectual Disability: Comparing the CSBQ with ADI-R, ADOS, and Clinical DSM-IV-TR Classification

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2009
Auteurs:
Annelies de Bildt, Erik J. Mulder, Pieter J. Hoekstra, Natasja D. J. van Lang, Ruud B. Minderaa, Catharina A. Hartman

Abstract

The Children’s Social Behavior Questionnaire (CSBQ) was compared with the Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R), Autism Diagnostic Observation Schedule (ADOS), and clinical classification in children with mild and moderate intellectual disability (ID), to investigate its criterion related validity. The contribution of the CSBQ to a classification of Autism Spectrum Disorder (ASD) was most specific for the subscales ‘contact’ and ‘stereotyped’, with high coherence with all three classification methods. The CSBQ may be used as a signaling, screening, or describing instrument for children with ASD and ID, as it complements other methods by adding unique information about the clinical presentation.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2009 Naar de uitgave