Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2015 | Original Paper | Uitgave 5/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2015

Validation of the Developmental, Dimensional and Diagnostic Interview (3Di) Among Chinese Children in a Child Psychiatry Clinic in Hong Kong

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2015
Auteurs:
Kelly Y. C. Lai, Patrick W. L. Leung, Flora Y. M. Mo, Marshall M. C. Lee, Caroline K. S. Shea, Grace F. C. Chan, Kiti K. I. Che, Ernest S. L. Luk, Arthur D. P. Mak, Richard Warrington, David Skuse

Abstract

Autism spectrum disorder (ASD) is a disorder with high levels of co-morbidities. The Developmental, Dimensional and Diagnostic Interview (3Di) is a relatively new instrument designed to provide dimensional as well as categorical assessment of autistic behaviours among children with normal intelligence. Its sound psychometric properties and relatively short administration time make it a versatile instrument. The 3Di was translated into Chinese (Cantonese) and its applicability among 194 clinic children was examined. Results found excellent reliability and validity, and achieved a sensitivity of 95 % and specificity of 77 %. It was able to capture the diagnosis of ASD among children presenting with attention deficit hyperactivity disorder. However, although the disorder of ASD is considered universal, the use of a western instrument in a Chinese context should also take note of cultural influences that may impact on the manifestation of its symptoms.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2015 Naar de uitgave